7 Şubat 2012 Salı


"Şimdi blues bir ninni
güneşe rağmen karanlık kalmış
bir tenin elini tutuyor işte"
                                         Bayan Kundura







Bir evde uyku saatini üşümek söylüyorsa
geriye sarılmak mı kalıyor - ne?
bir kırışıklık
alıp alnına götürüyor eli.
ve bir nasihat tiryakisi gibi
-çıkarıp sevmeyi kalpten,
kendiyle topluyor artık.

Bazı geceler denizin eve girdiğini duyuyorum ben 
ve biliyorum ki 
klişe bir düş hepsi
Çoğu 
-"tatlı ruyalar"
inanmiyorsan da 
"Allah rahatlık versin"

Biri de şu saat benimle birlikte 
inaniyorsa denize
nolur gelsin yanima yatsin:)

Başka bir diyeceğim yok geceye .
yoklukla aram yok çünkü.
Varsa-yoksa inaniyorum 
gündüze geceye
akşamın üstüne
sabahın karşısına
ve daha kim varsa 
karşısında

bir çizgi film 
bütün masumiyetiyle
karıncalı kanalda
-evde bizimleyken
mezun olup çizgilerden
kahraman oluyorsa
çocuklara ulaşacak yalnızlığın
sözleşmesi 
çocuklarla olmayacak asla!

penguenlerin menejerleri olur mu
ya da bütün buzullarla
ortak hayalleri
turuncu renkler midir 
bilmiyorum


Yıllardan bir gün
pencerede
bir şarkı dinliyordum
kucağımda sevdigim vardı.
İçime aldım sevdiğimi
sakladım karnımda.
Her pencere kenarında
yalnız kucağımın gölgesi
ve tek parçalık sigara!

bekledik
durduk.
bir gelenimiz de yoktu
bilmiyorduk -biz tabi.
Yalnız gidecek olanin
gölgesi vurur cama


Bazı evlerin ışıkları 
insanın içinde yanıyor işte!
Kırmızı çatıdan 
sade bir ev akıyordu o gece 
gözümden .
Ben ve kalbim
yalnızlığı adımlarla gelen
bir şey sanıyorduk.

insan en çok beklerken 
tanıyor kendini
sevdigini 
-sevgiyi?



hangi içtenlik doldurabilir ki
kalbinden istemediğin 
bir şeyin gerçekligini.
Gerçek!
hangi insanla doldurabilir ki
OL'duğu hal'in kusursuz güzelliği
duruluğu ve değişmez safirligini.

gerçek !
içinde geniş yeri olan
kapısız köyün iyimser bekçisi
Kime diyebilir ki
eksiksen dur!
çoğaltma kendini!

Alır gerçek..

Buyur eder 
beklemez
Hep yanında olur.
Dilsiz oldugundan değil
çünkü,
suskunluk
bazen 
saygının bir duruşu 
tam da oluşu olduğundandır ..

Yaşam diye yol aldığın
yaşlı yolların hiç birinin 
asla girmediği o yol'da
yürüyerek işte!
sade ve sessizce
aldığın yolda renklenip
çoğaldıkça sen!
ve her gün çoğalan 
çocuklara rağmen !
bir kahraman gibi
ruhuna usta
hitap ettigin için
buyur eder gerçek.
tam da içine!

bir evde ışıklar yanıyorsa o gece
yaşayan biri vardır
ve her yaşayan da
bunu yazacaktır!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder